آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / دانشگاه و فناوری > آموزش عالی / دانشگاه و فناوری > دانشجویی / دانشگاه و فناوری > علم و دانش / دانشگاه و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانشگاه و فناوری > فناوری های نوین / دين، حوزه، انديشه > اسلام در جهان / دين، حوزه، انديشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دين، حوزه، انديشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > دولت / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > خبری / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > ورزش / مجله مهر > دور و بر / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • بامشکی: معرفی مراکز مکمل زیارت به زائران در کانون توجه قرار دارد

    مشهد- معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به کمبود آشنایی زائران با اماکن تاریخی و مراکز مکمل زیارت گفت: معرفی مراکز مکمل زیارت در کانون توجه قرار دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، سید جلیل بامشکی در سلسله نشست‌های علمی و تخصصی بررسی طرح‌ها و تجارب زیارت و گردشگری مشهد […]

    اشتراک گذاری
    16 آذر 1404
    1 بازدید
    کد مطلب : 20021
    بامشکی: معرفی مراکز مکمل زیارت به زائران در کانون توجه قرار دارد

    مشهد- معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به کمبود آشنایی زائران با اماکن تاریخی و مراکز مکمل زیارت گفت: معرفی مراکز مکمل زیارت در کانون توجه قرار دارد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، سید جلیل بامشکی در سلسله نشست‌های علمی و تخصصی بررسی طرح‌ها و تجارب زیارت و گردشگری مشهد اظهار کرد: دلایلی که ما را به سمت اجرای طرح اتوبوس گردشگری و مشهدگردی هدایت کرد، نیاز به دسترسی مناسب به مکان‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهر بود؛ مکان‌هایی که برخلاف ظرفیت‌های فراوان، از میزان معرفی و شناخت کافی برخوردار نبودند.

    معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به کمبود آشنایی زائران با اماکن تاریخی شهر و مراکز مکمل زیارت، تاکید کرد که طرح‌های جدید مانند «اتوبوس گردشگری مشهد» برای دسترسی راحت‌تر به این مکان‌ها و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی پایتخت مذهبی ایران ضروری است.

    وی افزود: در این طرح، هم رویکردهای مختلف پیش‌بینی شده و هم ابعاد گوناگون موضوع دیده شده است. این نوع طرح‌ها نیازمند مقدمات گسترده و برنامه‌ریزی دقیق هستند. اخیراً نیز پژوهشی با همکاری جهاد دانشگاهی و شهرداری مشهد انجام شد که نتایج آن قابل توجه است. در این تحقیق مشخص شد که کمترین میزان آشنایی زائران با اماکن تاریخی بوده و تنها حدود ۲۲ درصد این اماکن را می‌شناسند، در حالی که بیشترین میزان آشنایی زائران مربوط به بازارها و مراکز تجاری با ۴۴ درصد بوده است. این آمارها نشان می‌دهد که حتی با وجود مجموعه‌های مهمی مانند موزه‌های آستان قدس یا خانه‌های تاریخی، میزان آشنایی زائران همچنان پایین است.

    ‌‌ بامشکی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که معرفی مراکز مکمل زیارت به درستی انجام نشده و نیازمند گسترش فعالیت‌ها در این زمینه هستیم. در سال‌های اخیر اقداماتی انجام شده است؛ از جمله آموزش تاکسیران‌ها، نصب تابلوهای معرفی مراکز گردشگری در ایستگاه‌های قطار شهری و محلات تاریخی و معرفی کامل این مراکز در سایت میزبان شهرداری که به چند زبان نیز ارائه شده است. با این حال همچنان نیاز به توسعه راهنمایی‌ها و شناساندن این ظرفیت‌ها وجود دارد.

    معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه بخش اقتصادی و بازاریابی از مهم‌ترین محورهای این طرح است، تصریح کرد: برای موفقیت چنین طرحی باید مدل اقتصادی آن کاملاً روشن باشد. در جلسات متعدد با سرمایه‌گذاران بر این موضوع تاکید شده که چون بخش خصوصی قرار است کسب درآمد کند، دست آن در بازاریابی، تبلیغات و اجرای مدل اقتصادی بازتر است. از ظرفیت بدنه اتوبوس‌ها و تبلیغات محیطی نیز می‌توان بهره گرفت. همچنین نقاطی که اتوبوس‌ها می‌توانند در آن توقف داشته باشند، قابلیت درآمدزایی خواهند داشت، چراکه در حال حاضر نیز کسب‌وکارهای فعال در این نقاط چنین ظرفیتی را ایجاد کرده‌اند.

    وی ضمن بیان اینکه چند پنل مختلف نیز طراحی شده است، ادامه داد: ازجمله ارائه خدمات گروهی برای انتقال گردشگران از هتل‌ها به مراکز فرهنگی و تاریخی. زائران غیرایرانی نیز از مخاطبان جدی این طرح هستند و ضرورت دارد خدمات استاندارد و مشخصی برایشان ارائه شود. جامعه فعالان گردشگری، اصناف و انجمن‌ها مانند اتحادیه دفاتر زیارتی نیز می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

    بامشکی با اشاره به محدودیت‌های موجود در سطح شهر گفت: یکی از چالش‌های مهم در اجرای طرح، محدودیت‌های ترافیکی است که ضرورت ایجاد خطوط ویژه را مطرح می‌کند؛ امری که در بسیاری از نقاط شهر با محدودیت مواجه است. در این طرح دو مدل برای اجرا پیش‌بینی شد؛ یکی مدل سازمانی با پرداخت یارانه و دیگری حضور بخش خصوصی. تاکید ما همواره این بود که بخش خصوصی وارد شود، زیرا اگر قرار باشد این طرح در آینده ادامه‌دار و در شهر تثبیت شود، حضور فعال بخش خصوصی ضروری است.

    معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هرچند اجرای این طرح نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارد، اما برای برندینگ شهر مشهد و جایگاه آن در جهان اسلام اهمیت ویژه‌ای دارد. برخی اتفاقات باید در شهری با این جایگاه رخ دهد، حتی اگر در ابتدا هزینه‌هایی به همراه داشته باشد. با پیگیری‌های انجام‌شده تلاش بر این است که این طرح هرچه سریع‌تر عملیاتی شود، زیرا می‌تواند نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی مشهد و تکمیل تجربه زیارت ایفا کند.

    کد خبر ۶۶۸۰۳۹۳

    • بازخوانی هویت رضوی در مقیاس ملی؛نشان مشهد الگویی برای آینده فرهنگی شهر

    • کِهیچی: مشهد یکی از مهم‌ترین مقاصد فرهنگی و معنوی مردم پاکستان است

    • اسکان اضطراری ۲۴ هزار نفر شب زائر در مشهد پیش‌بینی شده است

    • تلگرام خبرگزاری زیر خبر
    • تلویزیون آن
    • اعزام تیمی به چین از امروز برای تحویل اولین محموله واگن‌های مترو

    • فراهم آوردن زمینه ارتقای نیروی انسانی در صدر برنامه‌های مدیریت شهری

    • محاکمه جاسوسان آمریکایی در یمن آغاز شد

    • پارسی: ۱۷۲۵ قطعه زمین جوانی جمعیت در استان سیستان و بلوچستان تحویل شد

    • استقلال با دو غایب قطعی مقابل ملوان/ احمدی می‌رسد

    • واشنگتن پست: ادعای ترامپ علیه ونزوئلا صحت ندارد

    • پای جام جهانی ۲۰۲۶ و تیم ملی فوتبال به مجلس باز شد

    • آزمون انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق ۲۰ آذر برگزار می شود

    • محکومیت ادعاهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر ایرانی

    • آغاز مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور مصر در هشت رشته

    • آغاز بارش‌های سنگین تا ساعاتی دیگر؛ ورود دو سامانه بارشی پیاپی به کشور

    • بارش برف در گردنه سربیژن ساردوئیه آغاز شد؛ رانندگان احتیاط کنند

    • مزدوران یمنی امارات خواستار تحصن گسترده برای تجزیه یمن شدند

    • فعالیت سامانه بارشی جدید از امروز؛ هشدار بارش برف و باران در ۲۰ استان

    • فرود اضطراری پرواز ماهشهر–تهران در اهواز

    • رزمایش ارتش رژیم اسرائیل در خاک سوریه و لبنان

    • رشد بیماران بدحال آنفلوآنزا؛ توصیه‌های متخصص عفونی

    • ماراتن کیش؛ دویدن روی تردمیلِ سکولاریسم پنهان!

    • آلاسکای آمریکا و یونان لرزید

    • برنج هندی و پاکستانی در بازار، نایاب و گران!

    • روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های اقتصادی یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های اقتصادی یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های صبح یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های صبح یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های ورزشی شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های ورزشی شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

    • آلپاری
    • تبلیغات گوگل ادز
    • فروش خودرو کارکرده
    • خرید دستگاه تصفیه آب
    • تبلیغ در گوگل
    • چاپ کارت ویزیت
    • سرور اچ پی
    • تور شفق قطبی اقساطی
    • خرید دام زنده
    • طراحی سایت تابان شهر
    • گل افزون
    • خرید هاست
    • هلدینگ پارسه
    • مهرینو
    • تهران تایمز
    • روزنامه آگاه

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *