آخرین اخبار
صفحه نخست / استانها > آذربایجان شرقی / استانها > آذربایجان غربی / استانها > اردبیل / استانها > اصفهان / استانها > البرز / استانها > ایلام / استانها > بوشهر / استانها > تهران / استانها > چهارمحال و بختیاری / استانها > خراسان جنوبی / استانها > خراسان رضوی / استانها > خراسان شمالی / استانها > خوزستان / استانها > زنجان / استانها > سایر / استانها > سمنان / استانها > سیستان و بلوچستان / استانها > فارس / استانها > قزوین / استانها > قم / استانها > کردستان / استانها > کرمان / استانها > کرمانشاه / استانها > کهگیلویه و بویراحمد / استانها > گلستان / استانها > گیلان / استانها > لرستان / استانها > مازندران / استانها > مرکزی / استانها > هرمزگان / استانها > همدان / استانها > یزد / اقتصاد > آب و انرژی / اقتصاد > اقتصاد ایران / اقتصاد > اقتصاد جهان / اقتصاد > بانک و بیمه وبورس / اقتصاد > راه و مسکن / اقتصاد > صنعت و معدن و تجارت / اقتصاد > کار و تعاون / اقتصاد > کشاورزی و دامداری / بازار > بازار / بین الملل > آسیای شرقی و اقیانوسیه / بین الملل > آفریقای مرکزی و جنوبی / بین الملل > آمریکای شمالی / بین الملل > آمریکای لاتین / بین الملل > اروپا / بین الملل > اوراسیا / بین الملل > ایران در جهان / بین الملل > غرب آسیا و آفریقای شمالی / جامعه > آموزش و پرورش / جامعه > انتظامی / جامعه > جوان و خانواده / جامعه > حوادث و بلایا / جامعه > رفاه و خدمات اجتماعی / جامعه > سایر حوزه ها / جامعه > شهری / جامعه > قضایی و حقوقی / جامعه > محیط زیست / جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری / دانشگاه و فناوری > آموزش عالی / دانشگاه و فناوری > دانشجویی / دانشگاه و فناوری > علم و دانش / دانشگاه و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات / دانشگاه و فناوری > فناوری های نوین / دين، حوزه، انديشه > اسلام در جهان / دين، حوزه، انديشه > اندیشمندان و اندیشکده ها / دين، حوزه، انديشه > حوزه و نهادهاي ديني / دين، حوزه، انديشه > علوم انسانی / دين، حوزه، انديشه > قرآن و عترت / سلامت > بهداشت / سلامت > تغذیه / سلامت > درمان / سلامت > نظام سلامت / سیاست > احزاب و تشکلها / سیاست > امنیتی و دفاعی / سیاست > دولت / سیاست > سایر / سیاست > سیاست خارجی / سیاست > مجلس / عکس > برگزیده / عکس > خبری / فرهنگ و ادب > رسانه / فرهنگ و ادب > صنایع فرهنگی / فرهنگ و ادب > فرهنگ عمومی / فرهنگ و ادب > کتاب و ادبیات / فیلم > اقتصاد / فیلم > جامعه / فیلم > دانش و فناوری / فیلم > سیاست / فیلم > فرهنگ و اندیشه / فیلم > هنر / فیلم > ورزش / مجله مهر > دکه روزنامه / مجله مهر > دور و بر / مجله مهر > دیگر رسانه‌ها / مجله مهر > گزارش ویژه / هنر > تئاتر / هنر > رادیو و تلویزیون / هنر > سینمای ایران / هنر > سینمای جهان / هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی / ورزش > توپ و تور / ورزش > سایر ورزشها / ورزش > فوتبال ایران / ورزش > فوتبال جهان / ورزش > کشتی و وزنه برداری / ورزش > ورزش های رزمی
  • آیت الله نوری همدانی: مبلغ اثرگذار باید مهذب و عالم به زمان باشد

    قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: مبلغ اثرگذار باید مهذب و عالم به زمان باشد و از بیان مطالب غیر مستند پرهیز کند. به گزارش خبرگزاری مهر، پیام آیت الله حسین نوری همدانی به اختتامیه جشنواره نوآوری‌های تبلیغی جنّات به شرح زیر است. ‌بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاهُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا […]

    اشتراک گذاری
    18 آذر 1404
    0 بازدید
    کد مطلب : 38683
    آیت الله نوری همدانی: مبلغ اثرگذار باید مهذب و عالم به زمان باشد

    قم- مرجع تقلید شیعیان گفت: مبلغ اثرگذار باید مهذب و عالم به زمان باشد و از بیان مطالب غیر مستند پرهیز کند.

    به گزارش خبرگزاری مهر، پیام آیت الله حسین نوری همدانی به اختتامیه جشنواره نوآوری‌های تبلیغی جنّات به شرح زیر است.

    ‌بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ الصَّلَاهُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَیِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فِی الأرَضینَ و لعنه الله علی أعدائهم أجمعین إلی یوم الدین.
    ﴿الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا ﴾

    با سلام و تحیت به آن مجمع محترم،

    امروز یکی از رسالت‌های حوزه علمیه موضوع تبلیغ است و شاید نخستین مأموریت‌های فضلای محترم انجام امر تبلیغ است. ثمره همه تلاش‌ها در این موضوع خلاصه می‌شود؛ یعنی از آغازین روز ورود به حوزه تا لحظات پایانی، در تمام مراحل و رتبه‌های معمول حوزه، رسالت تبلیغ از انسان سلب نمی‌شود.

    بر این اساس باید توجه داشت که برای پرثمر بودن این وظیفه چه باید کرد. اینجانب با در نظر گرفتن موضوعات روز و پیشرفت فضای مجازی و تغییر در روش تبلیغ و یا ایجاد فضای تبلیغی نوین، همچنان معتقد به تبلیغ سنتی، یعنی تبلیغ چهره به چهره یا به بیان دیگر امر منبر هستم.

    به این اصل اعتقاد دارم که هیچ روشی مؤثرتر از این نوع تبلیغ نیست، اگرچه اثرگذاری بسیار زیاد روش‌های تبلیغ جدید مثل حضور در فضای مجازی یا ضبط کلیپ، ساختن برنامه‌های جذاب تصویری و غیره را کتمان نمی‌کنم؛ چون فضای موجود جامعه حکایت از اثر این نوع تبلیغ را نیز دارد. اما اثر گسترده تبلیغ مجازی به دلیل کمرنگ شدن فضای تبلیغ سنتی و چهره به چهره است که این موضوع باید توسط متخصصان این امر بررسی شود.

    عزیزان باید توجه داشته باشند که تبلیغ یک هنر با داشتن دانش فراوان است. امروز در دیده عده‌ای، تبلیغ راحت‌ترین کار به نظر می‌رسد، در حالی که تبلیغ و خطابه و منبر مشکل‌ترین کارهاست و اگر بخواهیم اثرگذار باشیم، پرزحمت‌ترین شغل محسوب می‌شود.

    یک مبلغ مؤثر باید مراتب عالی علوم مختلف، خصوصاً ادبیات فارسی و عربی را به طور کامل و بدون نقص فراگیرد. مبلغ اثرگذار باید مهذب و عالم به زمان باشد، مخاطب‌شناسی را در مرحله نخست خطابه قرار دهد و از مصادر معتبر بهره‌مند شود. از بیان مطالب غیر مستند پرهیز کند و وقت مخاطبان را با جعلیات و مطالب مجهول نگیرد.

    همچنین از بیان بعضی از سخنان که با جایگاه اهل بیت (علیهم‌السلام) مطابقت ندارد، ولو اینکه در جایی نقل شده باشد، پرهیز کند. شبهات جامعه را رصد و با بیان رسا و مطالب مستند پاسخ دهد. به بهانه سنتی بودن نباید از مسائل روز اجتماع مثل موضوعات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مردم غفلت کرد؛ بلکه باید به این باور برسند که گوینده صدایی رسای برای آنها نیز خواهد بود.

    نکته دیگر که باید توجه داشت این است که در امر تبلیغ باید از یک مرکز واحد این اصل اداره شود. متأسفانه امروز نهادهای مرتبط و غیرمرتبط در بحث تبلیغ دخالت دارند و این یک آفت است. کار یک کار تخصصی است؛ لذا باید یک مرکز مسئولیت این کار را برعهده داشته باشد و از این وضع موجود خارج شود.

    کار دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، تخصصی کردن ابعاد خود تبلیغ است: مبلغ در فضای مجازی به طور کلی، مبلغ در کارکرد هوش مصنوعی، مبلغ در ساختن انیمیشن، مبلغ در طبقات کودک و نوجوان. که البته مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و دفتر تبلیغات کارهایی را آغاز کرده‌اند که موجب خشنودی است.

    در پایان تأکید بر حمایت توسعه و تکثیر فعالیت‌های تبلیغی و ارتقا جایگاه تبلیغ در میان حوزویان و انگیزبخشی و استعدادیابی مبلغان را دارم و از همه برگزار کنندگان این همایش محترم که به عنوان جشنواره نوآوری تبلیغ در حال برگزاریست تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

    کد خبر ۶۶۸۳۳۳۰

    • تلگرام خبرگزاری زیر خبر
    • تلویزیون آن
    • ۱۵ فیلم بنیاد فارابی در ۱۴۰۴ اعلام شد؛ از مجید مجیدی تا تهمینه میلانی

    • آیت الله نوری همدانی: مبلغ اثرگذار باید مهذب و عالم به زمان باشد

    • درآمد ۳۸ همتی دولت از بخش معدن؛ ۳۲۶ پهنه معدنی آزاد شد

    • رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: مدرسه‌سازی، آینده‌سازی است

    • واعظی: بدون نوآوری، تبلیغ دین در جامعه امروز ناکارآمد است

    • خیزِ نرم برای تطهیر «دیکتاتور چکمه‌پوش» با مجوز رسمی ارشاد!

    • ساپینتو: ملوان در گلزنی مشکل دارد/ نحوه بازی آنها را آنالیز کرده ایم

    • کشف تخلفات ۱۷ میلیارد تومانی در بازار استان سمنان

    • سلامت از تنور داغ بیرجند بیرون می آید؛ اجرای نان کامل از حرف تا عمل

    • شبکه سازی بنیاد نوجوانان، از «دختران حاج قاسم» تا «نوجوان کنشگر»

    • ورود سامانه بارشی ‌جدید به کشور از روز شنبه؛ آغاز بارش‌ها در ۱۶ استان

    • بیشترین بارش خوزستان در ایستگاه بستان ثبت شد

    • هشدار به خریداران تازه طلا؛ ورود در اوج نیاز به استراتژی دارد

    • منتظر معجزه مذاکرات نباشید؛ بررسی آینده بازار طلا، دلار، سهام و مسکن

    • حمله جدید ترامپ به اروپا: در مسیر بسیار بدی حرکت می کنید

    • پیش بینی هواشناسی هرمزگان روز سه شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴

    • هیجانات ارزی فروکش می‌کند؛ خریداران، بهای ترس را می‌پردازند

    • دو خارجی پرسپولیس روی لبه تیغ/ تعیین تکلیف لیست مازاد زمستانی اوسمار

    • منابع عبری: حزب‌الله کنترل پهپادهای اسرائیلی را در دست دارد

    • رانندگان با تجهیزات زمستانه در جاده‌های چهارمحال و بختیاری تردد کنند

    • روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های صبح سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های صبح سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های ورزشی دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴

    • ایمپلنت دندان
    • استعلام شرکت با کد ملی
    • آلپاری
    • تبلیغات گوگل ادز
    • فروش خودرو کارکرده
    • خرید دستگاه تصفیه آب
    • تبلیغ در گوگل
    • چاپ کارت ویزیت
    • سرور اچ پی
    • تور شفق قطبی اقساطی
    • خرید دام زنده
    • طراحی سایت تابان شهر
    • مهرینو
    • تهران تایمز
    • روزنامه آگاه

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *